در اکثر آموزشهای سئو به این موضوع بر میخوریم که گفته اند از تگهای h در طراحی سایت خود استفاده کنید . اما هیچ جا به این نکته اشاره نشده است که چگونه از این تگها استفاده کنیم و بهترین نحوه استفاده از آنها چیست . برای همین در مقاله قصد دارم به چگونگی استفاده از headingها یا همان تگها(h1,h2,h3,h4,h5,h6) بپردازم.
آشنایی با این تگها
تگهای H یا Headingها ، تگهایی هستند که ارزش کلمات را نشان میدهند و از ۶ تگ (h1,h2,h3,h4,h5,h6) تشکیل شده اند. ارزش این تگهااز بالا به پایین ارزششان کمتر میشود.
چگونگی استفاده از تگهای h1,h2,h3 و . . .
برای استفاده از این تگها ، مطالبی که میخواهید ارزش آنها را به موتورهای جست و جو بفهمانید را در درون این تگها بگذارید.
همانطور که میبینید ، تگ h1 بالاترین ارزش را درون یک مطلب دارد و در هر صفحه تنها یک بار به استفاده از آن مجاز هستید ، پس در هر صفحه خود یک بار از آن استفاده کنید .
بهترین استفاده از این تگها در یک وب سایت . . .
۱-در صفحه اصلی خود ، یک بار تگ h1 را برای کلمات کلیدی خود به کار ببرید .
۲-تیتر پستهای صفحه اصلی را در h2 قرار دهید.
۳-در صفحه نوشته ، یا single ، عنوان پست را h1 قرار دهید . اطمینان حاصل کنید که تگ h1 دوبار درون صفحات وبسایت شما استفاده نشود.
۴-در درون مطالب ، سعی کنید یک بار برای کلمه کلیدی خود ، از این تگها استفاده کنید .
۵- دقت کنید که این تگها در سایدبارها و یا مکانهای دیگر سایت استفاده نشده باشد (به جز مکانهای مورد نیاز)
بعد از استفاده از این تگها ، زیبایی سایت من بهم میریزد ؟
در صورتی که در css خود ، این تگها را تعریف نکرده باشید ، بله . اما میتوانید با تغییر کوچک در css این تگها را زیبا تر کنید و جلوی بزرگ شدن بیش از حد نوشتههای حاوی تگهای H را بگیرید.
خودداری از استفاده زیاد
استفاده از این تگها ، تقریبا تعین تکلیف برای رباتها یا خزندههای موتورهای جست و جو است . پس در استفاده از آنها زیاده روی نکنید و حواستان به کلماتی که درون آنها قرار میگیرد باشد.